Echte vriendschap is goud waard!

Vandaag weer een nieuwe blog en deze keer gaat het over vriendschap. Wat zijn nou je echte vrienden? .
op wie kan je rekenen wanneer je het even niet ziet zitten? . En wie laat je koud? . En welke vrienden laten
niks van je weten totdat er iets heel ergs gebeurd en dan komen ze wel? .

Vriendschap

Vrienden heb je nodig in je leven. Door je hele leven merk je welke vrienden om wie je geven en wie niet. Wie er wel voor je klaar staan en wie niet. Vrienden steunen je in allerlei manieren en sommige ook niet. Je merkt al gauw wie er interesse in je hebben en wie niet. Sommige denken alleen maar aan hun zelf en niet aan anderen. Dat maakt mij zo ontzettend boos. Dat sommige mensen zo egoïstisch kunnen zijn en niet aan andere kunnen denken.  Dat is echt geen vriendschap! Echte vriendschap is dat je ook interesse toont in de ander. En als de andere het even moeilijk heeft dat je diegene kunt steunen… Sommige mensen snappen dat niet… Toevallig heb ik een voorbeeldje van een vriendschap : Iemand uit mijn vriendenkring zegt nooit wat en vraagt nooit wat aan een ander en verteld alleen maar over haar zelf. Dat hoort niet bij een vriendschap! Ik vind het persoonlijk heel moeilijk om daar mee om te gaan. En wat ik daar mee moet doen. Moet ik dat gewoon laten varen ? . Want eigenlijk zijn zij het niet waard om vrienden met mij te zijn. Zij doen geen moeite om met mij te praten. En interesse te tonen…

Voorbeeld van verkeerde vriendschap

Het zit mij nog heel erg dwars met deze vriendschap van twee mensen. Dus vandaar dat ik hierover ook type. Ik ben van het weekend zo verdrietig en boos geworden op hun omdat zij mij helemaal op facebook heeft belachelijk gemaakt dat ik haar niet heb uitgenodigd op mijn verjaardag en andere wel. Ten eerste vind ik het zo laf om op facebook te zetten en zo kan iedereen kijken hoe ik word afgekat door haar op facebook. Ten tweede waarom zegt ze zoiets niet in het echte leven? Of even bellen? . Alles word tegenwoordig via de Whatsapp of via Facebook gedaan. Ik heb hun bewust niet op mijn verjaardag uitgenodigd omdat zij niet voor mij klaar staan en ik hoor nooit wat van hun. En ik mag zelf bepalen wie op mijn verjaardag komen ja of nee. Dus ik heb netjes een berichtje gestuurd naar haar dat ik het klein hield op mijn verjaardag. Maar ja dat vond mevrouw  niet leuk en zo kreeg ik zondag morgen allemaal hatelijke berichtjes op facebook. Ik was echt zondag ontdaan en verdrietig en down omdat ik dacht dat ik alles fout heb gedaan.  Ik snap gewoon niet hoe koud ze kan zijn en ze is zo egoïstisch en denkt alleen maar aan haar zelf dat ik bij mezelf denk is zij het waard om nog langer vrienden te zijn met haar? . Bij deze heb ik besloten om afstand te houden en niet meer haar uitnodigen met dingen. Ik ben er echt helemaal klaar met haar en haar vriend. Ook al is het moeilijk omdat zij ook in dezelfde vriendengroep zit waar ik ook bij hoor….

Echte vrienden

Die staan voor je klaar. Als er iets is kan ik ze altijd bellen. Daar ben ik echt dankbaar voor dat er gelukkig nog op de wereld echte vrienden rondlopen. Echte vrienden daar ben ik zo blij mee. Ze steunen me heel erg in van alles. Van leuke dingen naar minder leuke dingen. Soms huilen we soms lachen we. Maar meestal hebben we het heel erg naar ons zin. Ik heb maar een paar echte vrienden waarmee ik alles vertel. En daar ben ik erg dankbaar voor. Je hoeft geen 1000 vrienden te hebben als je maar gelukkig bent met diegene die om je heen staan. Echte vrienden gaan voor je in het vuur. En echte vrienden zijn er altijd voor je. Ook al zie je niet altijd maar je weet dat ze er altijd voor je zijn!!!

Vriendinnen die een vriend hebben

Vriendinnen die  verliefd zijn en een vriendje hebben is ook weer een apart dingetje. Het kan allemaal goed gaan. Maar wat ik in mijn omgeving zie is dat ze juist hun vriendschap verwateren en alleen maar denken aan hun vriendje. En hun vriendinnen / vrienden achter laten en niks meer van haar laat horen. Dat vind ik nou zo super triest! Vrienden heb je nodig en het leven is niet alleen het vriendje… Sinds ik een vriend heb doe ik genoeg dingen met vriendinnen en dat vind ik echt super belangrijk. Mijn vriend vind dat trouwens ook dat ik genoeg tijd vrij moet maken voor mijn lieve vrienden. Maar ik weet dus niet hoe ik met diegene om moet gaan die een vriend heeft sinds kort en geen aandacht en tijd meer geeft aan ons ( ik en andere vriendinnen ). Moet ik haar laten gaan? . En wat als het misschien uit gaat … dan komt ze weer terug naar ons… wat moet ik dan doen? .  Sommige dingen in je leven vind ik best moeilijk om mee om te gaan en dit is een van de dingen. Ben ik het waard om te wachten totdat zij praat met mij en vraagt of we een keer wat gaan doen samen? .

 

Om deze blog af te sluiten heb ik hierboven een passende foto erbij gedaan! . Klopt toch ? .
Wat vinden jullie belangrijk in een vriendschap? .

Liefs ,
Joor

 

25 gedachtes over “Echte vriendschap is goud waard!

  1. Tjonge, de “dame’die nu een hetze voert via Facebook, die heeft zeker niet de eer zich vriendin te noemen, en dat kan je wel duidelijk zien aan haar actie…vrienden doen dat niet
    ( ook al hebben ze een tijdelijk probleempje met elkaar) deze vriendschap moet je zo snell mogelijk achter je laten…..

    En de vriendin die net een vriendje heeft, dat vind ik altijd wel een beetje lastig…zelf zou ik haar wel een behoorlijke tijdje dingen aanbieden ( in de hevige verliefdheid zegt ze vast nee…maar men blijft niet altijd hevig verliefd namelijk, dus zegt ze dan echt wel weer ja op een uitnodiging ) niet iedereen gaat hetzelfde om met vriendschappen en relaties, Ook niet in elke relatie is evenveel ruimte/tijd voor vriendschappen en dat kan je echt alleen maar accepteren…In elk geval zou ik er niet boos om worden, mensen die hevig verliefd zijn hebben nu eenmaal een heftige stoornis in hun denkwereld.. 😉

  2. Wat een stommerd die meid, ze had je er beter persoonlijk op kunnen aanspreken!

    “Helaas” ben ik ook zo’n meid over dat als ik een vriend heb laat ik mijn vrienden verwateren, ik geef het eerlijk toe.. Ik moet zeggen ik heb niet echt vrienden waarbij ik het gevoel heb alles te kunnen zeggen, als ik echt mijn verhaal kwijt moet is dat maar bij 1. Maar toen ik mijn vriend kreeg liet ik mijn vrienden ook beetje links liggen. Sommige konden hier niet mee omgaan en hebben bij hetzelfde behandeld en uiteindelijk is dat ook niet meer goed gekomen. Maar na een tijd, hoe langer ik met hem heb, ben ik weer gaan afspreken met mijn vrienden en gelukkig konden zijn er wel mee omgaan!

    Helaas heb ik echt hele slechte ervaringen met vrienden “maken” dat ik niet eens meer het gevoel heb dat ik weet hoe het moet.. Maar de mensen die ik heb daar ben ik blij mee en ik kan met ze afspreken als ik dat wil!

  3. ontzettend kinderachtig ook dat je ‘vriendin’ dat doet via fb.. die kan je beter kwijt als rijk zijn. Ik kan mijn vrienden op 1 hand tellen.. verder zijn het allemaal kennissen en dat is prima.

  4. Wat erg dat doe je gewoon niet!! Ik heb ook een vriendin gehad waarbij ik dacht dat ze een vriendin was maar op moment dat haar nodig had was ze er niet en vervolgens zegt ze tegen mij dat ik haar in de steek laat terwijl ik ziek was.. Ik vind heel knap hoe je dit allemaal beschreven hebt!
    Liefs Nathalie

  5. Dat is echt super super gemeen. Echt rot voor je! Ik weet wel wie mijn echte vrienden zijn, en ik heb veel vrienden maar als het erom gaat heb ik toch 1 beste vriendin. Die ken ik al zo lang, en bij haar maakt het niet uit wat ik doe of als we 2 weken niet afspreken. We weten dat het goed zit, en ik ben ook heel blij met haar! Verder heb ik ook vet veel problemen met vriendinnen.. Meiden he :p Wel een mooie blog! Liefs

  6. Pingback: Persoonlijk : Week update ! |

  7. Pingback: Ik stelt je voor aan Joor van Joorloveswriting |

Geef een reactie

