De emotionele Joor !

Zoals deze quote hierboven zegt…. Focus op de dingen die belangrijk voor je zijn… Je zal deze perfect bewaren! Dat is zeker een van mijn favoriete Quotes.  Ik heb af en toe van die momenten dat ik huil omdat ik gewoon anders ben dan andere meiden. Ik huil omdat ik gewoon te verlegen ben en dat ik niet eens durf om een gesprek met iemand aan te gaan in een groep , of dat ik een presentatie moet gaan doen voor de klas , of dat ik naar een vergadering moet en ik er doodsbang voor ben.. terwijl ik de mensen die daar zitten al jaren ken!! En ik huil omdat ik gewoon af en toe alleen voel omdat ik het gevoel heb dat ik gewoon alleen ben… En ik denk na over vriendschap… Wat is nou belangrijker echte vrienden of neppers…

Vriendschap

Daar begin ik nu mee aangezien het nog vers in mijn geheugen staat over dat meisje die me gewoon belachelijk heeft gemaakt op Facebook dat ik door haar actie behoorlijk van geschrokken ben en ik nu toch denk over hoe zij een vriendschap verstaat. Meer over der actie klik om mijn blog  om over vriendschap te lezen!  Een tijdje geleden voordat het meisje ruzie maakte. Waren ik en mijn vriend op bezoek bij hen. Maar het voelde daar gewoon niet goed. Voelde alsof we niet welkom waren bij hun thuis. Ze zat  gewoon tv te kijken waar wij bij zitten. Hadden geen interesse in ons en praatten toen alleen maar over zich zelf.  Dat vind ik nou zo erg… als je bezoek hebt zet dan tenminste de tv uit om aandacht te geven aan je bezoek toch ? . Of vraag hoe het met je gaat. Maar nee het meisje  deed dat niet en ik kan nu wel hardop zeggen dat  zij de  arrogante persoon is  die op deze aardbol leven. Alleen maar denken aan hun eigen en niet aan de andere. Ik snap niet waarom andere mensen nog bevriend zijn met haar maar goed. Dat is niet mijn zorg!! Daarnaast heb ik het gevoel dat ik gewoon alleen ben zonder vrienden ( ik weet dat ik ze heb ) . Maar als ik deze  quote hieronder lees besef ik wel dat de vrienden die ik heb en die me goed steunen er altijd voor mij zullen zijn!!

Verlegen

Wat ik het nog heel moeilijk vind is het accepteren hoe ik ben. Sinds kleins af aan ben ik al een verlegen meid geweest ( wie eigenlijk niet ? ) . Maar ik durfde vroeger nooit wat met andere mensen te doen. Ik was erg op mezelf en was erg een gesloten persoon. In de basisschool maakte ik weinig vrienden en ook op de middelbare school had ik maar een vriendin. Soms zat ik in de pauzes alleen in de kantine en dat maakte mij gewoon verdrietig en alleen. Ik durfde niet met andere mensen te praten. Dat komt zeker ook door mijn verlegenheid en ik weet daarom ook gepest. Mijn middelbare school periode was echt een ramp en ik was echt blij dat het na 4 jaar over was.  Toen ging ik naar een andere school en daar leerde ik ook andere mensen kennen die me wel begrepen en waardoor ik wat meer mezelf kon zijn en wat minder mijn verlegen kant kon laten zien. Tot aan nu ben ik nog steeds wel verlegen en ik vind het nog erg moeilijk om in een groep te praten of met collega’s aan de tafel als we koffie pauze hebben te praten. Ik werk tot mijn grote verbazing met oudere mensen en sinds ik in de zorg ben gestapt moest ik wel wat meer gaan praten en ook met collega’s dat het mij wel enorm hielp om te groeien naar een niet verlegen meisje. Dank aan de lieve collega’s die ik heb op mijn werk die altijd zo lief voor me zijn en dat ik gewoon op me werk kan zijn wie ik ben. Ondanks dat ik nog wel verlegen ben.  Sommige dingen ben ik nog steeds erg bang voor en ik voel me dan echt zo’n klein grijs muisje die dan stilletjes in een hoekje zit en naar iedereen kijkt…

De toekomst

ik wil heel graag erg verbeteren om mezelf wat minder verlegen te zijn en wat meer opener naar iedereen kan zijn. En ik ben af en toe ook erg stil en durf niet zoveel te vragen aan andere mensen. Bang voor hun antwoord terug. Of dat ik helemaal geen antwoord krijg. Ik wil richten op de toekomst om wat meer van mezelf te laten zien en hoe de echte Joor is.  Ik weet dat ik altijd mezelf moet blijven en dat wil ik ook zijn maar die rot verlegen en dat stille gedoe en vooral bang zijn voor dingen die ik bijna nooit doe of juist ontloop omdat ze eng zijn , die wil ik juist gaan doen! Gewoon om te laten zien dat de dingen niet zo bang zijn als ze zijn…  En als laatste bedenken dat je niet met de hele wereld bevriend kan zijn en dat ik vooral moet op gaan richten wie wel bevriend met mij zijn… Soms denk ik hé die heeft meer vrienden dan ik maar daar moet ik gewoon niet aan denken en gewoon blij zijn met de vrienden om mij heen!!!

Om deze blog af te sluiten deze Quote!!
Zijn jullie ergens onzeker over of was je vroeger ook verlegen?

Liefs ,
Joor

p.s  even een mededeling ! De komende twee weken komen er geen weekupdates aan. En ik kan niet reageren de komende twee weken op blogs. Sorry! Maar er komen wel elke Maandag Woensdag en Vrijdag blogs van mij online! Wanneer ik terug ben zal ik flink wat blogs lezen en zien wat jullie allemaal online heb gepost!

14 gedachtes over “De emotionele Joor !

  1. Vervelend dat je dit soms voelt maar ik heb dat ook weleens. Ik heb liever weinig vrienden dan heel veel fake vrienden. Ik was vroeger ook erg verlegen maar hoe ouder ik wordt hoe minder het wordt. Ik hoop dat gauw weer beter in je vel zit en onthou moeilijke situaties maken je alleen maar sterker.

  2. Ik herken heel veel van wat je zegt. Ik ben ook een erg emotioneel persoon, tot vervelends aan toe.. Als ik boos ben kan ik al gaan huilen.. Ik ben ook erg verlegen vooral in groepen, ik ben eerder de persoon die stil mee luisterd dan mee praat.. Ik herken me heeeel erg in jouw verhaal! Ik hoop dat jouw toekomst plannen positief uit zullen pakken en dat je wat meer erover heen komt! 😉

  3. Ik vind het echt heel rot voor je dat je je zo voelt.. Ik was vroeger ook erg onzeker, had veel pukkeltjes enz maar daar ben ik gelukkig nooit mee gepest, wel een paar opmerkingen over gehad en dat vond ik heel erg maar dat is nu gelukkig allemaal niet meer zo.
    Uiteindelijk zou je toch je hele leven vooral met jezelf moeten doen en het zou zonde zijn als je je niet in jezelf kan vinden. Heel veel succes Joor, ik heb vertrouwen in je! En beter een klein groepje goede vrienden dan een grotere met een paar nepperds ertussen!

  4. Heel erg dat je je zo voelt.
    Ik huil ook erg snel. Gewoon als ik boos ben. Of als iets me niet aanstaat. Uit onmacht denk ik. Ik huil, en dat is over. Op andere momenten ben ik dan weer wel heel sterk. Raar.

    Je moet leren je zelf leuk vinden. Dat is niet altijd gemakkelijk. Wat anderen denken en doen kan vervelend zijn en kwetsen, maar eigenlijk moet je gewoon altijd trouw blijven aan jezelf. Veel beter een kleine groep echte, goeie vrienden dan een grote groep met neppers ertussen. 🙂

  5. Ah wat vervelend dat je je zo voelt! Maar je moet maar zo denken, zulke periodes gaan weer over 🙂 Ik heb hetzelfde met vrienden hoor. Ik bracht mijn hele basisschooltijd door met maar één vriendin (die ik eigenlijk niet eens zo aardig vond haha) maar sinds de middelbare gaat het beter. Hopelijk voel je je snel weer wat vrolijker!

  6. Goh…… alsof ik mijzelf hoor ‘praten’ heel herkenbaar wat je hier schrijft, zo een beetje alles. Zal ik je eens wat zeggen, naarmate je ouder wordt gaat het beter, ik spreek uit ervaring. Ondertussen ben ik op het punt dat ik mijn emoties juist mooi vind en het praten voor een groep een feestje is 😀

  7. Iedereen is denk ik onzeker, en het is al super knap dat je het hier durft te schrijven, want hey dat durven de meeste niet eens! Ik ben een emotioneel wrak af en toe, als ik wat stress heb, en de tranen beginnen al. Maar ik ben niet super verlegen maar ik heb ook dat als ik met een nieuw iemand praat ik even moet slikken en denken : Oke ik kan het. Dat helpt wel, en het maakt niet uit hoeveel vrienden je hebt denk ik altijd, als er maar een echte goede vriend tussen zit toch? Je lijkt mij een super leuke meid!! Je komt er wel.. 🙂

  8. Ah meid toch 😦 Wat naar om dit zo te lezen!!! Ik vind het erg dat je je eenzaam voelt… Misschien is het een idee om een training assertiviteit te gaan doen? Hierin kan je jezelf ontwikkelen. Je leert er echt van alles, en hierdoor kan je zekerder worden van jezelf 🙂 Ik wil dit ook nog steeds een keer doen.. Geniet lekker van je vakantie! X Ps. Vergeet niet dat je bent wie je bent, en uniek zoals je bent en dat is goed!

  9. Herkenbaar wat je schrijft.. maar dit hoort bij het leven, een leerproces waar je echte vrienden leert kennen, jezelf gaat ontdekken en ontwikkelen.. wat ik je mee kan geven is dat je lekker jezelf moet blijven en dingen blijft doen die je gelukkig maken zonder te denken wat anderen ervan denken ! Blijf dicht bij jezelf zonder jezelf aan te passen voor een ander, daar ga je echt niet goed bij voelen. Wees blij met jezelf, ieder mens is uniek en heeft zijn eigen kwaliteiten 🙂
    Succes meid !

  10. Wat mooi dat je dit met ons deelt! Het meer open en spontaan zijn is een mooi doel! Ik deed dat eerst ook niet zo snel uit mezelf. Op een gegeven moment dacht ik, zolang je je zelfverzekerd genoeg voelt om mensen gewoon aan te spreken zal je dat ook uitstralen. Andere mensen voelen dan dat jij lekker in je vel zit en dit ook uitstraalt. Even uit je comfortzone, maar je voelt je zo lekker daarna!

Geef een reactie

