Hallo kaapverdië !!!

Ik ben weer helemaal terug in Nederland en bijgekomen van de reis! Daarom heb ik voor jullie een blog over mijn vakantie. De hoogte punten van deze vakantie heb ik voor jullie op een rijtje gezet. Ik ben trouwens wel erg blij dat ik vakantie had want voor mijn vakantie zat mijn hoofd heel erg vol en ik was het zat met veel dingen. Dus ik was enorm blij dat we weg gingen ergens waar de zon heerlijk scheen en waar de temperatuur erg aangenaam is!! Ben je benieuwd naar mijn vakantie verhaal? Ik ben trouwens nog wel bezig met blogs van jullie te lezen. Haha het zijn er aardig wat maar ik doe alles rustig aan… beetje bij beetje!!!

Ik zal eerst maar beginnen met vertellen over het eiland waar wij 10 dagen verbleven. Kaapverdische eilanden bevat een aantal eilanden en wij hadden gekozen voor het eiland Sal. Sal is het toeristische eiland. Andere eilanden zijn niet zo populair als Sal. Sal ligt in het noorden van Kaapverdische eilanden en het vliegen is maar amper 6 uur!! Ze hebben wel 2 uur tijdverschil. Dus twee uur eerder dan hier in Nederland. Daarnaast is Sal ongeveer net zo groot als Texel. niet zo heel goed maar we konden het erg goed vinden op Sal en we verveelde ons nooit!!!

Het eiland heeft heel veel mooie plekjes. Zoals wat je op de begin foto ziet links boven heet ‘ Blue eye ‘.  Als het 12 uur in de middag is schijnt de zon precies op het plekje en dan zie je een heel mooie blauwe gloed in het water. Maar helaas we hebben niet zo goed kunnen zien maar wel gelukkig een klein stukje!!!  Daarnaast hadden we ook een soort van fata mogana gezien ( Je denkt dat je een water plas ziet maar als je er naar toe loopt is het er niet ) . Het is heel raar om te zien maar toch wel heel gaaf! en onwerkelijk. Ik snap nog steeds niet hoe dit kan… Verder hebben we ook nog Citroen haaien gezien van een paar meter afstand. Mijn vriend is echt helemaal bezeten van haaien en vond dit zo geweldig! Ha ik wat minder maar was wel blij dat ze op afstand waren. Zie de foto helemaal erboven links onder.

Verder zijn de mensen hier op het eiland echt arm. We reden ook met het busje door een sloppenwijk en toen moest ik wel even slikken. Dat de mensen daar zo van kunnen leven? En dat ze kilometers moeten lopen om water en eten te halen! heel dubbel als je beseft dat je thuis gewoon onder een dak leeft en dat je eten en drinken krijgt.. Verder zijn de mensen hier enorm aardig en we werden bijna in elke shop naar binnengesleept. Wel wat onderhandeld met de prijzen. Ik heb twee harembroeken gekocht ( deze zitten zo lekker!!!)  en een ketting en armband en een mooie tas. Binnenkort zal ik een foto plaatsen op instagram!  Mensen hier verdienen hun geld aan de toerisme.  Het eten overigens is ook gewoon zoals wat wij kennen , Italiaans , vis etc.

Dit wou ik nog een keer graag doen! Heerlijk paardrijden op het strand. Dit kon ook op Sal. En heb toen meteen de eerste dagen mezelf opgegeven om mee te gaan. Mijn vriend bleef bij het hotel. Ik ging samen met een ander Nederlands Meisje ( diegene heeft foto’s van mij gemaakt en naar me toegestuurd wanneer ze terug was in NL en daar ben ik erg dankbaar voor!!! En super lief! ) en nog 2 jongens uit zweden / finland een tocht maken. Ik had helaas geen goeie kleding mee waardoor ik echt last kreeg van mijn onderbenen. Maar de pijn vergat ik en het was echt een unieke ervaring!!! Zo heerlijk galopperen over het strand! Mijn paardje heet trouwens Maria. Alleen ze vond het niet tof als een paard voor haar te langzaam rijd.. 😛 . Deze Ritje was echt GEWELDIG! En ik heb er enorme blauwe plekken aan overgehouden maar dat is het zeker waard!!!

Daarnaast bevonden we ook  bijna elke ochtend bij het strand. Heerlijk boekje lezen op de E reader en heerlijk genieten van het mooie weer en de zee. Helaas zijn er mensen die zo vroeg opstaan om hun handdoek op zo’n strandstoel te leggen en dan komen ze pas in de middag terug! Ik weet niet wat ik daarvan moet denken maar ik vind het zelf niet echt tof. Maar wij kwamen gewoon een paar uur liggen en daarna gingen we andere dingen doen. Dat relaxen was voor mij echt HEERLIJK! Ik heb de trilogie van Vijftig tinten grijs uitgelezen. Haha ik ben erg benieuwd naar de film en een boek van Gillian King – Zwart Wit. En ook nog wat tijdschriften meegenomen. Die heb ik ondertussen ook weer uit. En een aantal ideeën opgedaan in zo’n tijdschrift voor mijn blog. En naast het lezen ook wat dingen opgeschreven voor mijn blog wat ik allemaal nog wilt gaan doen etc.

Daarnaast genoten we heel erg van deze trip.  Mijn vriend vond het plaatselijke bier ( Strela bier ) erg lekker.  En ik de cocktails! Ha de wijn was echt niet te drinken daar!!! 😦 . Verder hebben we ons prima vermaakt. En het was echt fijn om even 10 dagen weg te zijn. We zitten nu al te denken aan onze volgende trip!!
Maar we kunnen nu weer er tegen aan gaan en we zijn uitgerust!!! Dus wie weet waar we in de toekomst heen gaan!!

En hebben jullie nog plannen voor een vakantie ? 

liefs ,
Joor

54 gedachtes over “Hallo kaapverdië !!!

  1. Wat een leuk artikel om te lezen, heb er van genoten….Ja soms is de confrontatie met echt armoede best wel slikken , vind ik. Ook bedenk ik dan dat wij vaak maar met luxe problemen te dealen hebben en toch zo ontevreden erover kunnen zijn…
    Het lijkt mij ook wel heerlijk om eens te kunnen paardrijden op het strand, inclusief de blauwe plekken ( die heb ik er ook wel voor over ) Jullei hebben je goed vermaakt zo te zien en zijn lekker even tot jezelf gekomen en dat hadden jullie verdiend…
    groetjes petra

  2. Wauw super leuk reisverslag! Ik ga binnenkort naar Noorwegen en van de zomer naar Turkije en Reykjavik en als het allemaal loopt zoals ik hoop is de planning is om met oud en nieuw naar Berlijn te gaan:)

  3. Klinkt super! Ik ben stiekem een beetje jaloers haha terwijl hier zaten.. Dat eiland klinkt super!! Vraagje ben je nog een beetje bruin geworden? 😀
    Ik ga over 2 weken eindelijk skiën, daar heb ik echt zinin!! En ik ga in de mei vakantie naar Praag! En in de zomervakantie Spanje dacht ik 😀

      • Haha goedzoo!!! Wel leuk dat je zo bruin bent in de winter, dat ziet er leuk uit want nu is iedereen wit haha! Jaaa skiën doe ik al echt lang! Jaa ik heb er zoooo veel zinin!!

      • Haha het is ook zo leuk! Ik ga naar Oosterijk ! Maar ik ben ook een keer in Frankrijk geweest dat is ook super daar!!

  4. Paardrijden op het strand staat zo hoog op mijn wishlist! Ik rij al paard vanaf mijn zesde maar een reisje met mijn paard gaat niet zomaar vanuit Limburg naar het strand! Dan maar een keer een paard huren ergens! 🙂

  5. Klinkt als een super vakantie! Blij dat je zo genoten hebt 🙂 En plannen hierzo? Ik ga in maart met mijn ventje naar Fréjus aan de cote d’azur en in april met mijn vriendinnetje bijna een week naar Barcelona 🙂

  6. Och wat een geweldige vakantie lijkt het me! Je ziet er ook echt helemaal uitgerust uit en straalt echt (meer dan de zon)! Ik ben echt jaloers op het paardrijden! Als kind reed ik heel vaak paard maar door omstandigheden is dat echt al een 6 jaar geleden! Als ik dat hier lees heb ik direct zin om mijn koffers te pakken en de zon te gaan opzoeken, maar ik denk dat op vakantie gaan niet meer voor dit jaar is… We zijn net naar Londen geweest en ik wil een beetje beginnen sparen om binnen enkele jaren een huisje te kunnen kopen 🙂

    • Dank je wel 😀 Ja het was ook echt een top vakantie!!! 🙂 en vakantie hielp echt om weer helemaal mijn kop leeg te maken en weer een frisse start te maken!! En het weer was ook echt lekker!! :)… Oh gaaf dat je vroeger ook gereden hebt!!! 🙂 Ik snap het best als je dit soort blogs leest.. krijg je spontaan zin om op vakantie te gaan!! 🙂 Dat is ook leuk om voor te sparen toch? En wie weet in de toekomt…

  7. Pingback: De reizen die ik heb gemaakt ! |

  8. Pingback: Het jaar 2015 in een vogelvlucht! |

Geef een reactie

