Hallo nieuw huisje!

Zoals jullie al wisten was ik per 1 april ( geen grap! πŸ˜› ) verhuisd naar een eigen plekje. Ik zat nog eerstΒ  te twijfelen of ik niet kon wachten en eventueel met mijn vriend te gaan samen wonen. Maar achteraf vond ik het nog fijn om eerst op mezelf te wonen. Dus ik heb uiteindelijk een goeie beslissing genomen!!! En daar ben ik heel blij mee. Vandaag laat ik jullie mijn nieuwe huisje zien! Ik ben er heel blij mee!!! En nog iets.. Ik zit nog te twijfelen om te vertellen hier maar ik doe het gewoon! Ik ben er niet bang voor. Ik schaam me er niet voor. Ik woon begeleid. Hierover straks meer!!! Ik zal eerst een paar foto’s laten zien van mijn kamer! En ik hoef lekker niks te delen!! Behalve dus de wasmachine en droger!

Woon/ slaapkamer

Dit is dus mijn woon / slaapkamer. Je ziet op de eerste foto mijn kleine keukentje met een kleine koelkast en kookplaat. Ik ben daarmee heel erg blij mee want ik heb deze gekocht via marktplaats en via een Facebook groep. Daarnaast heb ik een tafel met twee klapstoelen van mijn ouders gekregen. Dit is voor het begin.Β  Misschien dat ik later twee nieuwe stoelen koop. Op de middelste fotoΒ  zie je mijn bed , een bank en tv en een grote kast. Mijn bed heb ik meegenomen van mijn ouders. Daar ben ik erg blij mee. En de kleding kast heb ik gekregen van mijn schoonzus en broer. Deze kast is echt heel groot en kan echt VEEL KLEDING IN! Haha daar ben ik ook blij mee…Β  Extra ruimte!!Β  Tijd weer om te gaan shoppen…Β  En de laatste foto zie je mijn voordeur , mijn deur naar de badkamer , de tas van Madeleine ( ik ben erg blij ermee meid! )Β  en mijn mooie kapstok van de Ikea. Aan deze kapstok kan ik ook mijn werk jasje hangen etc.

De badkamer + wc

Hier dus mijn kleine badkamer + wc.Β  Het is in ieder geval groot genoeg voor mij!! Ik heb het douche gordijn gekregen van mijn schoonzus en broer! Waar ik erg blij mee ben!!! Leuk he ? . En in mijn douche staat er op de plank allerlei Treaclemoon producten! Ik vond het leuk om ze daar neer te zetten! Het zijn zulke vrolijke producten!!! En ik kan nog kiezen welke ik kan gebruiken!! Ik ben erg tevreden met mijn badkamer! En uiteraard ook mijn wc.

Mijn Tuin

En als laatste laat ik jullie mijn kleine tuintje zien. Ik zit aan de weg kant. Maar in de middag heb ik hier wel heerlijk de zon! Deze tuin is niet afgeschermd dus ik kan niet veel dingen plaatsten ( misschien dat mensen wat gaan stelen!! ) . Ik wilde nog wel binnenkort wat plantjes aan de schutting plaatsen! Even wat vrolijks!!! En een plant hier en daar!!!

———————————————

Begeleid wonen

Zo dat waren de foto’s ! En nog eventjes waar ik op terug wil komen… Ik ga begeleid wonen. Kennen jullie datΒ ? Soms schaam ik me voor om te zeggen dat ik ‘ begeleid woon ‘.Β  Misschien dat mensenΒ denken Β dat ik gek ben. Maar dat ben ik niet. Ik ben nog niet zelfstandig genoeg om helemaal op mijn eigen te gaan wonen. En dit is een mooie tussenstap! Ik krijg dus waarschijnlijk 1 x in de week begeleiding. Ze ( een hele aardige mevrouw J ) komt dan een uurtje of zo kijken hoe het met mij gaat , en of ik ergens nog vragen heb etc. Dat vind ik zelf erg fijn. Begeleid wonen kan je niet zomaar. Je moet een indicatie hebben om te kunnen begeleid wonen. Ik zal dat laatste achterwege laten.

Ik merk wel dat dat een paar bewoners hier teveel naar mij kijken. Het lijkt alsof ze mij in de gaten houden. Ik word zelf daar erg zenuwachtig van! Ze zeggen niks ( ook geen goeie morgen of zo ) . Maar ja ik ga lekker mijn eigen gang ! En ik laat niet mijn leuke tijd hier door hen verpesten! En plus ik ken ze niet dus. Ik zal wel gewoon normaal tegen ze doen.

Verder ben ik erg benieuwd hoe het gaat de komende tijd. En met kokenΒ , wassen etc. Nu moet ik toch alles zelf gaan doen!!! Ik ben erg benieuwd naar alles!!!Β  En mijn vraag aan jullie is : Wonen jullie al op je zelf / samen etc ? En hoe was je eerste ervaring om op je zelf te gaan wonen?

Liefs ,
Joor

62 gedachtes over “Hallo nieuw huisje!

  1. Gefeliciteerd meid! Doe je ding en het komt allemaal goed. πŸ™‚ fijn dat je begeleiding krijgt, alleen maar goed toch ;). Ik woon nog thuis, zou dolgraag op mezelf willen…. Hopelijk aankomend jaar!

  2. Wat een leuk en knus huisje. Heerlijk zo’n eigen plekje. En schaam je niet is niet nodig. Omdat je wat hulp krijgt maakt dat je nog niet anders of minder. Ik heb alle respect dat je dit deelt.

  3. Wat een super leuke plek heb je! En je hebt je huisje mooi ingericht! Ik woon nog bij mijn ouders, maar ik wil dolgraag op mijzelf. Helaas heb ik daar nu nog niet genoeg geld voor om dat te gaan doen.. Mijn uitzet heb ik al wel compleet (hoef alleen nog de apparaten). En begeleid wonen hoef je je helemaal niet voor te schamen hoor! Het is toch juist alleen maar fijn om wat begeleiding te krijgen, als je iets niet weet kun je het zo vragen! Veel fijner!
    You can do it girl! Maak er iets moois van! xx

  4. Wat een leuk huisje zeg! En dan tuintje erbij! Is toch fijn dat begeleid wonen bestaat en nergens om voor te schamen. Gewoon lekker jou ding doen!
    De eerste keer dat ik op mezelf ging wonen was meteen in Engeland. Daar heb ik een jaar gewoond. Toen tijdelijk bij mijn ouders toen ik weer terug kwam. En woon nu 12 jaar in de huidige flat met veel plezier.

  5. Wow! Wat een prachtige studio heb je er van gemaakt! Je moet je echt niet schamen omdat je begeleiding krijgt. Er zijn meer mensen die dat krijgen hoor! Ik woon zoals je ondertussen wel al weet samen met mijn vriend.

  6. Wat ziet het er super leuk uit je huisje!!! En het is helemaal niet erg dat je wat begeleiding krijgt.. Lijkt mij juist wel fijn.. Ik woon zelf nog thuis dus heb nog geen ervaring hiermee! Het lijkt me wel spannend!!
    Liefs Nathalie

  7. Wat een heerlijk stekje heb je, lekker van genieten…Als jong meisje heb ik ook een tijdje begeleid gewoond, niets mis mee en zeker niet iets om je voor te schamen…Eigenlijk is het ook wel fijn omdat je weet dat er steun is, als het nodig blijkt te zijn…ik denk dat jullie als medebewoners natuurlijk allemaal nog erg aan elkaar moeten wennen…( en vergeet niet, iedereen woont er natuurlijk om een andere reden πŸ™‚ ) wennen kost gewoon tijd en dat geld niet alleen voor jou, maar ook hun moeten wennen aan jou als nieuwe buurvrouw…echt dat komt wel goed…

    • Dank je wel!! Dat is toevallig… Precies je hebt in ieder geval steun… Ja dat is ook zo… Voor iedereen is het nieuw… En dat nu alle kamers / ruimtes bezet zijn… Vol huis etc. Je hebt gelijk! πŸ™‚ En dank je wel!!! πŸ™‚ wat een fijne reactie!! πŸ™‚

  8. De buren zullen wel gewoon benieuwd zijn naar hun nieuwe buurvrouw denk ik! Wat spannend eigenlijk om alleen te wonen. Ik kan me er niets bij voorstellen; toen ik uit huis ging, ging ik direct samenwonen met M.
    Ik wens je echt heel veel plezier in je huisje!

  9. Wat een leuk huisje heb je! Het lijkt me heerlijk op een plekje voor jezelf te hebben. Ik woon zelf nog thuis en vind het erg gezellig hoor, maar ik ben toch wel klaar om op mezelf te gaan wonen. Maar als mijn vriend en ik allebei klaar zijn met afstuderen (hopelijk dit jaar) en we kunnen het betalen, willen we graag gaan samenwonen. Dus hopelijk gaat dat door! En begeleid wonen is niks waarvoor je je hoeft te schamen hoor πŸ˜‰

  10. Wat een mooie ruime kamer/huis! Ik wou dat ik die ruimte had πŸ˜‰ Zelf woon ik nu anderhalf jaar in een studentenhuis(kamertje). Het was even wennen, maar och wat ben ik blij dat ik nu op mezelf woon. Gewoon je eigen ding kunnen doen. Geniet ervan en veel plezier met je nieuwe huisje!

  11. Super leuk huisje meid en wat heb je het al mooi en leuk ingericht! Heel fijn dat je op deze manier een tussenstap kunt maken, begeleid wonen is erg fijn. Ik heb zelf ook mensen begeleid bij het begeleid wonen. Ik vind het super knap van je en jij kunt dit! Een eigen huisje wauw, hele mooie stap en je zult wel super trots op jezelf zijn! Ik ben het in ieder geval wel! πŸ™‚ heel veel plezier in je nieuwe woning, gaat vast goed komen:) xxx

  12. Lijkt me heerlijk zo’n eigen plekje! Ik woon nog thuis, maar m’n vriend en ik zijn wel op zoek naar een huisje voor ons tweetjes. We hebben besloten dat we eerst onze diploma’s halen dit jaar en daarna naar de bank gaan om te kijken wat we kunnen lenen. Hopelijk zit ik volgend jaar rond deze tijd ook in mijn eigen paleisje.

    Schaam je niet voor het begeleid wonen. Als je hulp krijgt, betekent het niet dat je minder bent dan anderen. Jij woont in ieder geval lekker op jezelf!

Geef een reactie

