Ik introduceer : De fitbit!

Vandaag eindelijk een blog over ‘ De fitbit! ‘.  Sinds 2 maanden heb ik deze geweldige armband.  Ik had geen zin om zoals vele andere mee te doen aan de bikini guide van Kayla Itnes en ik wilde een andere weg in slaan.  Mijn moeder , zus en schoonzus hebben deze ‘Fitbit ‘ al een tijdje en ik vond het wel interessant genoeg om er ook eentje aan te schaffen! Vandaag leg ik dus uit wat je met deze armband kan doen! En waar je het uiteindelijk kan kopen! En hoeveel uiteraard!!

 De fitbit

De fitbit is eigenlijk een elektronische stappensteller.  Het meet je aantal stappen en registreert het via de gratis App ( Fitbit ) . Niet alleen het wandelen registreert het maar ook je slaap , hoeveel je drinkt , hoeveel calorieën je verbrand etc. Bij deze fitbit hoort ook een oplader en is gemakkelijk op te laden via je laptop of via je telefoon oplader kabel.  Wanneer je deze fitbit hebt gekocht moet je hem wel als eerst opladen. Je hebt verschillende soorten fitbits maar ik heb voor de Flex gekozen.  Hieronder vind je wat informatie over deze fitbit wat ik vond op internet

Vroeger had je stappentellers die je op je heup droeg. Dat waren meestal lelijk apparaten met een klein display waarop een nummer stond. Een simpel stukje technologie.

Fitbit probeert de stappenteller weer hip te maken door deze in een nieuw jasje te steken en extra functionaliteiten toe te voegen met apps. Dit deed het al succesvol met de Fitbit One en Zip, die beiden op de heup worden gedragen.

De One kon naast stappen tellen ook al slaapritmes bijhouden en meten hoeveel trappen je op en neer loopt. De Flex is bijna hetzelfde product, verpakt in een modieuze armband die verkrijgbaar is in verschillende kleuren.

De batterij van deze fitbit kan je een week mee doen. Na een week zie je vanzelf op de App staan dat je batterij leeg is en dat je hem moet aan opladen.  Je kan zelfs met deze armband onder de douche. Maar zelf doe ik hem af.

De fitbit App

Hieronder zal ik wat vertellen over de App. Je kan deze App gratis downloaden . Geen idee of het ook op je IPhone kan. Denk het haast wel! Ik zal kort vertellen wat ik allemaal met deze App doe. En hoe het ongeveer eruit ziet. Hierboven ze je mijn Dashboard van de fitbit. Toevallig had k deze dag nog niet veel stappen gezet. Je ziet ook hoeveel KM je gelopen heb , calorieën verband hebt en hoeveel slaap je hebt gehad van de afgelopen nacht en uiteraard kan je handmatig de hoeveelheid drinken invoeren. Ook kan je zelf je exersice invoeren . Dit doe ik zelf niet.

Met de fitbit kan je ook je slaap registreren. Zo weet ik hoeveel ik slaap per nacht. Je drukt dan op een + sleep now button en dan zie je links dit beeld. Leuk hé met zo’n maantje hé ? . Rechtsboven in zie je totale slaap. Je ziet hoeveel je wakker bent en hoeveel je aan het rusten bent ( restless ) .  Eronder kan je ook een alarm instellen ( zelfs meerdere !! ) Silent alarms betekent dat je armband gaat trillen. En echt waar je word wakker ervan! Zelfs met oordoppen in word ik wakker!! Ik gebruik deze alarm elke dag.

Als laatste gebruik ik deze fitbit ook voor Challenges / uitdagingen . Je kan ook andere mensen die ook een fitbit hebben en vrienden met je zijn uitdagingen. Je hebt verschillende soorten uitdagingen ( zoals Goal Day , Weekend Warrior ( is alleen in het weekend ) , Workweek Hustle  ( dat is gewoon een uitdaging voor doordeweeks ) en zo zijn er nog andere uitdagingen. Ik zelf doe Weekend Warrior & Workweek Hustle met andere mensen van NL en het buitenland. Je daagt andere mensen uit om meer stappen te zetten. Dat vind ik echt super leuk !!!! Ik probeer echt elke dag 10.000 stappen te zetten!!! Soms lukt het niet helaas..

————————————————————–

Waar koop je deze fitbit Flex ?

Ik heb deze Fitbit Flex gekocht op bol.com en je kan zelfs kiezen tussen aantal kleurtjes!! Ik heb zelf gekozen voor zwart.  En het scheelt als je via bol.com besteld en voor 23.00 uur dan krijg je hem de volgende dag al binnen!! Super toch ? En het is afgeprijsd…  Volgens mij kan je deze fitbit ook in sport winkels kopen.

————————————————————-

Eigen ervaring

Ik ben er zelf heel blij mee dat ik deze fitbit Flex heb. Ik wilde wat anders en het wandelen is zo heerlijk !! Lekker muziekje ( Spotify ) op en gaan met die banaan. Ik  loop al best wel wat op me werk ( 5.000 stappen )  en daarnaast loop ik ook thuis in onze mooie Maxima park.  Ik ben dik tevreden met deze fitbit!!!

En kennen jullie deze Fitbit Flex ?

Liefs ,
Joor

p.s Wie heeft deze fitbit al? Je mag me toevoegen!!! ik heet Jora Bakker 🙂 haha origineel …

11 gedachtes over “Ik introduceer : De fitbit!

  1. Ziet er heel erg interessant uit, vooral omdat het een hele boel bij houd. Ik denk dat ik het misschien voor later in de toekomst ook wel ga kopen, misschien een leuk kerstcadeautje, hahaha! 😛

Geef een reactie

