De babbel blog #2

Vandaag weer eens een nieuwe editie van ´de babbel blog ´. Dit is de 2e editie van de babbel blog reeks. Hierin vertel ik jullie wat er rondom mij gebeurd. En omdat ik via mijn ´kijkje in het leven ´ niet alles kan vertellen heb ik besloten om deze nieuwe rubriek op te starten. Heb je de eerste deel nog niet gelezen? Klik dan hier om naar deel 1 te gaan. Vandaag vertel ik jullie onder andere over het samenwonen hoe het nu gaat , familie nieuws , nieuwe plannen etc.

Samenwonen : Hoe gaat het ermee ?

Het was voor mij heel erg wennen om nu samen te wonen en alles te delen. Denk aan boodschappen , samen eten , kosten verdelen etc. Officieel woon ik pas per 1 november bij mijn vriend. Ik slaap niet meer in mijn oude stek aangezien al bijna mijn meest dierbare spullen hier zijn. Daarnaast ga ik met de auto heen en weer ( 40 minuten ) . Is nog prima te doen. Het rijd aardig door ( rond zes uur ) . Ik ben juist voor de file op me werk en ga na de spits weer naar huis. Dus het is best ideaal! Ik mag niet klagen!!  Daarnaast hebben mijn vriend en ik ook een weekplanner hangen in de keuken om zo te zien waar ieder is. En mijn werk diensten zijn best wel verschillend per week dus een planner is heel handig! Hierin zetten we ook afspraken neer. We dachten eerst aan een digitale agenda via google. Maar het werkt niet bij mijn vriend z’n telefoon op een vreemde wijze. Dus vandaar dat we maar een papieren planner hebben.

De taken in het huis hebben we ‘nog ‘ niet verdeeld omdat ik vind dat we het gewoon beetje moeten kijken per dag wat er gedaan moet worden. Ik gebruik meestal de auto dus als de tank bijna leeg is ga ik op zoek naar een goedkope tankstation en ik tank dan daar. Of bijvoorbeeld op vrijdag werkt mijn vriend tot 3 uur en ik ben dan eerder thuis dus dan ga ik alvast aan de slag met het huis schoonmaken zodat hij alleen maar de badkamer hoeft schoon te maken. We zijn dus vrij flexibel.  Hopelijk gaat dit ook goed de komende tijden.

Sporten bij Basic fit

Sinds oktober ben ik lid geworden van de basic fit. Ik vind het een prima sport school en is echt een fijne sportschool. En het is nog eens goedkoper dan sportcity! Ik probeer 2 keer in de week naar de Basic fit te gaan. Ik stap of met de fiets naar Delft of ik ga naar Den Haag en ga samen met S naar de sportschool. Samen sporten is ook wel erg gezellig!! Als ik alleen ga neem ik mijn telefoon mee en ga dan heerlijk sporten met mijn muziek op. Ik moet alleen nog kijken welke apparaten ik doe en welke oefeningen. Ik ben nog aan het zoeken welke ik het fijnst vind om te gebruiken.

Boektober de boekenuitdaging !

Het is oktober en zoals jullie konden lezen op de boektober blog ben ik begonnen aan deze uitdaging! 5 boeken die ik deze maand wil uit lezen. En om jullie een kleine update te geven ik heb al een boek uit. En dat is de ‘Fotograaf van Auschwitz ‘. Wat een bijzonder en heftig boek is het! Binnenkort komt er een review erover. Nu ben ik begonnen aan het tweede deel van de Kiera Cass trilogie genaamd ‘ De Elite ‘.  Het eerste deel vond ik al geweldig en ben zo benieuwd of America de prinses word … Tot nu toe gaat het prima met het lezen. Ik lees vooral in bed voor het slapen gaan. Ik slaap daarnaast ook veel beter.

Trouwerij broertje en ik ben getuige!

Het staat nu eindelijk vast de bruiloft van mijn jongste broertje!!! Hij gaat in het huwelijksbootje met z’n vriendin op 4 november 2016.  En zoals misschien sommige weten ik ben getuige en ik kan niet wachten!!! Ik ben zo benieuwd!!! En ik had mijn toekomstige schoonzus gevraagd of ze mee wilde gaan om de juiste jurk voor hun feest te scoren. Dat vond ze erg leuk!! Word ook een leuk uitje samen!!  Daarnaast gaat het binnen ons gezin heel erg goed. We hadden in het verleden een rottige tijd achter de rug ( de details bespaar ik jullie ) maar nu gaat het super fijn!! Misschien komt het ook dat iedereen ouder worden , of gaan trouwen of kinderen krijgen.

Last van eczeem en stress

Ook heb ik sinds een paar weken enorm last van stress. Waarschijnlijk komt het door het verhuizen , spullen proberen te verkopen en dingen regelen voor het samenwonen. Door stress merk ik aan mijn lichaam dat ik eczeem krijg en op dit moment is het weer zo´n feest dat het overal zit ( benen , armen , buik , rug ) qua rode plekken. Het jeukt als de neten en ik kan niet stoppen met krabben. Ik vind het enorm vervelend en vooral de jeuk is echt niet leuk meer. Ik smeer me 2 x per dag in met een hormoonzalf van de dokter. Dat werkt redelijk tegen de jeuk. Daarnaast is het mij geadviseerd om minder druk te maken om dingen. Maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik moet zelf ook minder dingen op mijn vork nemen. Minder dingen gaan doen doordeweeks en proberen hulp te vragen aan andere. Dit word vervolgd…

Nieuwe plannen

Als laatste wil ik nog heel graag mijn droom achter aan gaan. En dat is namelijk een boek schrijven. Mijn echte droom is om een boek uit te geven en boeken te schrijven. Ik ben zo dol op schrijven en ik wil dit zo graag!! Daarom was ik aan het denken om eerst een cursus op LOI.nl te doen. Het gaat om de cursus ‘ Creatief schrijven ‘ of de introductie cursus schrijven’. Ik twijfel nog tussen deze twee. Mijn hoofd zit vol met fantasie en ideeën voor een boek. Door middel van een cursus te volgen helpt het me om een juiste verhaal op papier te zetten. Dit word nog vervolgd….

————————————————————————-

En hoe gaat het met jullie ?

Liefs ,
Joor

14 gedachtes over “De babbel blog #2

  1. wat heerlijk om dit babbelblogje te lezen, veel veranderingen heb je doorgemaakt en dat heeft tenslotte altijd zijn weerslag op je gezondheid…slow down een beetje en probeer goed op jezelf te passen…knuffel petra

Geef een reactie

