Wat te doen bij ‘Enge ‘Situaties!

Ik vind sommige dingen in het leven erg spannend of eng. Misschien komt het ook omdat ik zo ongelooflijk verlegen ben en niet durf om bepaalde dingen te kunnen doen. Ook vind ik lastig om in een grote groep te zitten.  Ik zit de dag van te voren al te knagen en zenuwachtig te zijn. Zelf ben ik gewoon erg bang en eng voor :

  1. Vergadering
  2. Verplichte cursus op werk
  3. In een grote groep praten
  4. Tandarts ( Haha ik denk dat ik niet de enige ben ? )
  5. Door de zaal lopen waar veel mensen zitten
  6. Alleen naar een event gaan

Dat was mijn lijstje van waar ik het meest tegenop zit en vooral erg zenuwachtig van word. Ik kan soms de nacht van te voren niet slapen. Misschien klinkt het heel gek. Maar ik ben gewoon erg bang dat ik weer wat idioots doe of een blunder maak.  Dat is echt mijn grootste angst als ik in een grote groep zit.  Het liefst wil ik ook niet praten in een grote groep omdat iedereen dan naar je kijkt en ik daar zelf heel zenuwachtig van word. Maar goed ik wil graag over deze drempel heen.  En daarom heb ik besloten om een blog eraan te wijden. Ik wilde hieronder laten zien wat ik allemaal doe om mezelf rustig te houden voor bijvoorbeeld ‘Vergadering ‘ of een ‘ bezoekje aan de tandarts ‘ of een cursus.

Wat te doen om je zelf rustiger te houden bij een ‘Enge situatie ‘ :

  1. Zorg dat je er op tijd bent en ik zorg meestal bij een vergadering ervoor dat ik een plekje achterin scoor.
  2. Ga de dag van te voren alles klaarleggen wat je mee wilt nemen en drink voor het slapen een kop warme thee of ga lekker onder de douche.
  3. Neem iemand mee als je naar de tandarts gaat zodat diegene jou kan afleiden. Afleiding werkt erg goed!!!
  4. Bedenk dat er bij de vergadering mensen zitten met wie je werkt en met wie je goed contact hebt.  Ze bijten niet!!
  5. Neem genoeg drinken en eten mee naar een vergadering / cursus .
  6. Ga voor de vergadering / cursus naar de wc. Zodat je niet onder de cursus naar de wc moet..
  7. Als je een vergadering / cursus hebt trek qua kleding iets aan waar je veilig in voelt!!!

Dat is tot nu toe mijn advies!! Haha ik ben zelf erg een angsthaas met dit soort dingen. Ik voel me zo zenuwachtig en bang. Ik ben liever 20/30 minuten te vroeg dan te laat. En ik haat het om als laatste binnen te komen! Dan kijkt iedereen je aan en dat vind ik ook erg niet prettig!!! Deze blog is ontstaan omdat ik op dinsdag 29 september een verplichte cursus had op mijn werk. Zelf was ik er heel zenuwachtig voor.

En wat vinden jullie nou eigenlijk een enge situatie ? Of waar ben jij bang voor ?

Liefs ,
Joor

13 gedachtes over “Wat te doen bij ‘Enge ‘Situaties!

  1. sommige dingen herken ik wel een beetje, zoals het als laatste binnenkomen en dan door een zaal moeten lopen…zelf vind ik het spreken voor een groot publiek heel eng, tja en heel soms moet het toch en dan blijf ik er haast in van angst en ellende…
    je hebt handige tips gegeven, echt daar hebben meiden wat aan…

  2. Het is heel herkenbaar wat je schrijft. Vooral op school met die zwermen leerlingen. Verder vind ik het ook enorm lastig om te praten, vaak omdat mensen ook geen aandacht hebben. Je hebt goede tips gegeven, ik denk dat het allemaal nog moet groeien met zelfvertrouwen. 🙂 Komt goed meid ❤

Geef een reactie

