De babbel blog #3

Vandaag is het weer tijd om jullie op de hoogte te houden van de laatste dingetjes rondom mij. Vandaag onder andere hoe het verder gaat met het samenwonen , verjaardag planning , familie nieuwtje etc.

Trouwerij broertje en schoonzus

Zoals jullie konden lezen in mijn eerdere blogs heb ik verteld dat ik getuige ben van mijn broertjes trouwerij. Ik ben enorm blij ermee. Samen met mijn zus zijn wij getuigen van mijn broertje. De trouwdag staat nu ook gelukkig vast. En ze gaan trouwen op 4 november 2016. Ik kan niet wachten. Ik heb de locatie gezien en het ziet er super mooi uit. Bij de locatie is er ook een hotel en daar gaan wij zeker gebruik van maken. Ook ga ik volgend jaar samen met mijn schoonzus op jacht naar een feest jurk voor mij. En gezellig met haar op stap.

Verjaardag plannen

Ook deze maand word ik alweer 27!!! Haha ouwe geit hé ? . Nou ik wilde dit jaar toch gaan vieren omdat we ook in deze maand officieel samen wonen en ik ben jarig. Dus eigenlijk dubbel feest hé ? . Ik ben op vrijdag 20 november jarig en op deze dag heb ik bedacht om een speciale blog te maken. Wat het is hou ik nog voor mezelf. Zelf ga ik in de ochtend nog werken en in de avond ga ik gewoon heerlijk uit eten alleen met mijn vriend . De dag erna 21 november is het feest voor de familie. Voor het eerst hou ik het voor mijn familie en familie van mijn vriend.

Samenwonen

Het is sinds 30 oktober officieel dat ik samenwoon en dat ik uit Utrecht ben gegaan na 26 jaar in provincie Utrecht gewoond te hebben. Het samenwonen gaat aardig goed! Ik vind het gewoon erg fijn dat het zo goed gaat tussen ons! Voel me erg op me gemak hier! Ook ben ik weer het hardlopen aan het oppakken. Samen met mijn vriend loop ik hard en dat is natuurlijk erg gezellig!!! Verder wil ik ook een schriftje maken met alle in en uit gave wat we doen met boodschappen etc. Ik zag het op andere blogs  van aantal bloggers. Bedacht me dat het ook een goed idee was om zoiets voor ons te maken! Daarnaast heeft mijn vriend nu op dit moment een onderhuidse bloed uitstorting. Hij zit dus deze hele week thuis met z’n been omhoog. Best vervelend voor hem. En ik probeer zoveel mogelijk dingen voor hem te regelen en te verzorgen. Hij slikt dus ook pijnstillers. Voor hem is het zeker geen pretje. Hopelijk word het volgende week wat beter. Zelf doe ik ontzettend veel in het huis dus ik kom zelfs tijd te kort om aantal dingen te gaan doen.

Lichamelijke en geestelijke probleempjes

Tja ik ben nog steeds een hele gevoelige en verlegen meid. En ik merk dagelijks dat ik anders ben dan andere meiden. Ik heb vaak moeilijkheden met dingen die normale mensen geen problemen hebben.  Zoals iemand had wat tegen me gezegd waarvan ik kan leren ( dus kritiek ) maar ik word zo overvallen van binnen dat ik zelf voel dat ik binnenkort ging huilen. Terwijl die persoon het gewoon bedoeld als een kritiek puntje en diegene bedoeld het wel goed! Ik weet nog niet zo goed hoe ik daar mee moet omgaan. Soms denk ik dat ik de enige ben en dat ik een zielige persoon ben die vaak huilt. Ik merk dat ik gewoon heel erg kwetsbaar ben voor bepaalde dingen. Ik wil nog steeds leren hoe ik het beste met zulke situaties om kan gaan en ik ga hier op zoek naar misschien een sociale werkster die me kan helpen met zulke problemen. Ik wil echt nog steviger in mijn schoenen staan. Soms word ik ook nog erg verdrietig om bepaalde mensen die me gewoon keihard laten vallen. Lichamelijk voel ik me redelijk goed. Alleen ik had eerst last van me hand / arm maar gelukkig is dat nu weer over!! Ik train genoeg om de pijn voor te blijven!!

—————————

Zo dat was het weer voor vandaag !!

En hoe gaat het met jullie ?

Liefs ,
Joor

19 gedachtes over “De babbel blog #3

  1. Zo, ik kom weer eens even bij je binnenvallen.
    Leuk om te lezen hoe het met je gaat.
    Verlegen en anders zijn is niets mis mee, tenzij je er zelf last van hebt.
    Probeer kritiek niet als een veroordeling te zien, maar als een oordeel waar jij misschien wel iets mee kunt. Mensen bedoelen het meestal niet zo slecht!
    En die het wel slecht bedoelen?! F*ck hun!

  2. Wat leuk dat je broertje en schoonzus gaan trouwen! Dat soort dingen zijn altijd zo tof om mee te maken! Echt gaaf dat je getuige mag zijn. Dat lijkt mij heel bijzonder!
    Wat lastig dat je jezelf zoveel aantrekt van feedback. Hier heb ik toen ik jonger was ook erg mee gestruggled. Maar weet je? Je kunt niet altijd alles goed doen. Niemand doet altijd alles perfect, gelukkig maar want anders zou het leven saai zijn. Probeer het bom te buigen tot iets opbouwends voor jezelf! Succes. 🙂

  3. Wat leuk dat de trouwdag bekend is van je broer, gefeliciteerd! Ik snap wat je bedoelt hoor, ik trok mij ook altijd van alles aan. Dit doe ik nu nog steeds maar ik probeer wel harder te worden. Misschien een tip? Wat voor mij werkte was mij minder druk maken, klinkt heel raar en het was en is nog steeds ook moeilijk, maar je hebt lieve mensen om je heen en daar gaat het om! Mensen die niet altijd het beste met je voor hebben bijvoorbeeld zijn geen aanwinst in je leven ❤

  4. wat een openhartig artikel, daar mag je trots op zijn…Omgaan met kritiek is ook niet zo makkelijk, wel scheelt het als je weet dat het opbouwende kritiek is. Daar mag je best wel eventjes een beetje van schrikken, tenslotte verwacht je zoiets vaak helemaal niet…als je er dan over nagedacht hebt, kan je er vaak wel wat mee…
    Bij afbrekende kritiek is dat vaak heel andere koek, dat zegt men vaak om je te kleineren en onzeker te maken en eigenlijk zou je moeten proberen om deze soorten van kritiek te leren onderscheiden…lastig is het wel…vaak is het bij opbouwende kritiek zo, dat men dit tegen je zegt in een normaal gesprek…en men afbrekende kritiek vaak naar buiten slingerd tijdens een conflict…Ik denk zeker niet dat je de enige bent die snel huilt, ik kan ook behoorlijk snotteren om zulke kleine dingen, dat ik zelf wel eens denk dat ik niet helemaal goed snik ben….

  5. Wat fijn en leuk dat het samenwonen zo goed bevalt! Ik hoop dat je vriend snel beter is en jullie weer samen kunnen hardlopen:). Kritiek/feedback vind ik zelf ook altijd lastig en ik heb vaak in het verleden gehad dat ik snel ging huilen bij onbekende of bij bekende heel boos werd, maar meestal ging ik ook huilen omdat ik gelijk dacht dat ik alles (was natuurlijk helemaal niet zo) fout had gedaan. Wat voor mij helpt is dat ik de regie heb in die situatie, iemand verteld mij iets wat ik anders of beter kan doen, maar ik zelf bepaal wat ik ermee doe, je hoeft niet met alles wat te doen wat iemand anders zegt! Jij bent ook oud en wijs genoeg om bewuste keuzes te maken en je bent gelijk aan die persoon niets minder! Oefenen oefenen en nog meer oefenen en niet naar de situaties kijken die niet lukken maar jezelf een dikke dikke pluim geven als een situatie wel goed ging! Ik hoop dat je (snel) een sociaal werkster vind die je daarbij kan helpen! Als ik dichterbij had gewoond was ik zo naar je toe gekomen! x

  6. Pingback: De babbel blog #4 |

Geef een reactie

