Boektober : Heb ik mijn doel gehaald ?

Zoals jullie wisten vertelde ik eind september ( klik hier om als je het nog niet gelezen hebt! ) dat ik mee zou doen aan de uitdaging van oktober namelijk ‘ Boektober’.  Vandaag laat ik jullie weten welke boeken ik heb uitgelezen en of ik wel uiteindelijk mijn doel heb behaald…. Ook laat ik weten welke boeken aanraders zijn en welke niet!!
Oktober was voor mij wel een enorme drukke maand met ook nog verhuizen en dingen opruimen. Maar gelukkig vond ik ook genoeg tijd om te ontspannen en heerlijk te gaan lezen! Ik ben erg blij met de aantal boeken wat ik deze maand heb gelezen!!

Dit zijn de boeken die ik op mijn lijstje had gezet die ik in de oktober maand wilde lezen :

  1. De fotograaf van Auschwitz Luca Crippa & Maurizio Onnis

    Iedereen kent de foto’s van de gevangenen in Auschwitz en die van de slachtoffers van Mengeles wetenschappelijke onderzoeken. Maar wíe nam die foto’s? Een SS’er? Mengele zelf? Wilhelm Brasse, gevangene nummer 3444 in Auschwitz, werd van 1940 tot 1945 gedwongen om met ‘Deutsche gerechtigheid elk gruwelijk detail van het kampleven op foto’s vast te leggen. Dagelijks geconfronteerd met de wanhoop en het lijden van de gevangenen, realiseerde Brasse zich dat hij iets moest doen om deze misdaden openbaar te maken. Keer op keer riskeerde hij zijn leven door foto’s en negatieven in handen van het Poolse verzet te spelen. Toch vond Brasse zelfs in de dodenkampen onverwachte blijken van hoop: de moed van de verzetsstrijders, een klein, vriendelijk gebaar en het vinden van liefde op de onwaarschijnlijkste plek op aarde, overtuigden Brasse ervan dat zelfs oog in oog met de dood sommige mensen nooit hun menselijkheid en de hoop op een beter leven verliezen.
     
  2. Verbonden met jouSylvia Hay 

    Vanaf het eerste moment dat ik Gideon Cross ontmoette,
    herkende ik iets in hem wat ik nodig had.Iets wat ik niet kon
    weerstaan. Ik zag een gevaarlijke en beschadigde ziel van binnen
    – net als die van mij. Ik had hem net zo hard nodig als het kloppen
    van mijn hart.Niemand weet wat hij voor mij geriskeerd heeft.
    Hoe ik vroeger bedreigd ben, of hoe duister en wanhopig de
    schaduwen van onze verledens zouden worden.Verbonden door
    onze geheimen, probeerden we de verschillen te overbruggen.
    We maakten onze eigen regels en gaven ons over aan het overweldigende

  3. Begeert door Jou Sylvia Hay 

    We waren gebonden door verlangen. Onze passie voerde ons tot voorbij elke grens, naar de onweerstaanbare, scherpe rand van obsessie…
    Gideon Cross. Zo prachtig als hij aan de buitenkant was, zo beschadigd was hij van binnen. Als een allesverzengend vuur stak hij het verlangen in me aan. Ik kon niet uit zijn buurt blijven. Gideon was mijn verslaving, mijn begeerte, hij was van mij. Maar mijn verleden was net zo gewelddadig als dat van hem, we waren beiden gebroken. We zouden het nooit redden samen. Het was te moeilijk, te pijnlijk. Behalve wanneer het perfect was. Op de momenten dat onze onstilbare honger en wanhopige liefde zorgden voor de meest zalige gekte…

  4. EliteKiera Cass

    De selectie begon met 35 meisjes. Nu is de groep geslonken tot de elite. De strijd om Maxons hart wordt steeds meedogenlozer. Hoe dichter America bij de kroon komt, hoe meer ze twijfelt over de liefde. Elk moment met Maxon is als een sprookje. Maar zodra ze haar eerste liefde Aspen ziet, wordt ze overspoeld door herinneringen en hun mooie plannen samen. Terwijl America wordt verscheurd tussen haar twee toekomsten, weet de rest van de elite precies wat ze wil. America’s kans om te kiezen dreigt door haar vingers te glippen. 

  5. De oneKiera Cass

    De selectie heeft het leven van 35 meisjes voorgoed veranderd. En nu is de tijd aangebroken dat er een winnaar wordt gekozen. America had nooit durven hopen dat ze kans maakte op de kroon of om het hart van prins Maxon te kunnen veroveren. Maar nu de competitie haar einde nadert en de bedreigingen van buiten de paleismuren steeds gewelddadiger worden, realiseert America zich hoeveel ze heeft te verliezen en hoe hard ze moet vechten voor de toekomst die ze wil.

  6. O,o olivia  – Gillan King

    Wakker worden naast een vreemde: het is de nachtmerrie van elke vrouw. Dit overkomt Olivia, die na een onenightstand geen idee heeft met wie ze nu eigenlijk het bed heeft gedeeld. Olivia maakt zich na deze misser vlug uit de voeten en gaat terug naar haar vriend, Maarten. Met hem heeft ze een supergoede relatie, toch? Maar de aantrekkelijke Sven blijft door haar hoofd spoken. Ze vertelt haar vriend niets over het slippertje, terwijl ze er wel over fantaseert en het ook uitvoerig bespreekt met haar vriendinnen. Het lijkt er steeds meer op dat ze zal moeten toegeven aan haar verlangen, hoe moeilijk dat ook is. En zelfs dan is het nog niet afgelopen met de leugentjes om bestwil. Olivia maakt er een puinhoop van die alleen zij kan opruimen.

Welke boeken heb ik uit gelezen en heb ik mijn doel behaald ?

Mijn doel was om zes boeken uit te gaan lezen maar helaas heb ik er maar vier uit gelezen! En dat zijn :

  1. O , O Olivia – Gillian King
  2. De elite – Kiera Cass
  3. De one – Kiera Cass
  4. De fotograaf van Auschwitz – Luca Crippa & Maurizio Onnis

Helaas heb ik deel 2 & 3 van de Crossfire serie die Sylvia Hay schreef nog niet gelezen. Maar ik ben ze nu wel aan het lezen ook al is de challenge voorbij. Alle boeken die ik hierboven heb genoemd waren echt geweldig om te lezen! Als je van bijvoorbeeld oorlog en zo houd is ‘de fotograaf van Auschwitz’ erg indrukwekkend om te lezen! Heftig om te lezen hoe de mensen daar aankomen en wat die fotograaf allemaal meemaakt op het kamp.  Ook was ik helemaal gek van de Selectie serie van Kiera Cass. Ik wilde weten hoe het verder ging met America en zo had ik binnen een no time de 2 boeken uit. Als je fan van Fantasie bent is deze boekenreeks zeker een aanrader!! En als laatste vond ik Gillian king echt een geweldige schrijfster en besloot om een boek te gaan lezen van haar. O, O , Olivia vond ik echt een geweldige chickklit boek ! Heerlijk om te lezen en ze schreef ook geweldig goed!!!

Alle boeken die ik beschreef zijn allemaal aanraders!!! Voor nu ga ik de Crossfire serie uitlezen & beginnen met het nieuwste boek van Gillian king – Alles of niets! . Uiteraard komt er een boeken review over het nieuwste boek van Gillian king!

En wat is jullie laatste boek wat je hebt uitgelezen ?

Liefs ,
Joor

14 gedachtes over “Boektober : Heb ik mijn doel gehaald ?

  1. Maar 4?…4 dat vind ik een hele prestatie, deze maand heb ik er niet eens eentje gelezen…hihi Ik heb er een aantal opgepakt en weer neergelegd, meer niet….dus 4 is echt een behoorlijke prestatie, joor…

  2. Pingback: Joorloveswriting is weer terug! | Joorloveswriting

Geef een reactie

