Opruiming in mijn kledingkast!

Het opruimen en herorganiseren van mijn kledingkast had ik al een tijdje op mijn ‘to do list ‘ gezet maar eigenlijk nooit echt iets van gekomen. Tot aan vorige maand heb ik  besloten om weer mijn zomer / lente kleding van de bovenste plank uit de logeerkamer te halen. En dus ging ik ook gelijk kijken wat ik nog wil dragen en wat eventueel weg kan. Ik heb netjes allemaal stapeltjes gemaakt met kleding  zoals rokken , basic shirtjes , lange shirts , jurken , blouse etc.  Vandaag laat ik jullie zien hoe ik mijn kast weer netjes opgeruimd heb.


Mijn kleding kast

Zoals je ziet dit was voordat ik mijn kast ging opruimen. Ik ben eigenlijk zeer niet tevreden met deze kast omdat het en te weinig ruimte is voor mijn kleding en twee hij is vet hoog dus als een klein meisje als ik een jurkje wil pakken dan moet ik er een stoel bij pakken. Het liefst wil ik eigenlijk een andere kast maar helaas we hebben voorlopig nog geen geld om een nieuwe kledingkast te kopen maar wie weet in de toekomst.
Je kan dus ook zien dat ik niet echt veel kleding heb ( ik heb in een andere kast mijn jackets , spijkerjasjes , jasjes enzo hangen ) maar ik ben er tevreden mee. Ik hoef echt niet te veel te hebben anders word het elke dag weer zo lastig om uit te zoeken wat ik nou aan wil.

Ik heb naast mijn gewone kleding ook kleding voor op het werk wat ik in mijn kast heb hangen. Meestal zijn dit gewoon broeken en lange shirts . Ook mijn sportkleding zit er ook nog bij. De onderste plan is trouwens van mijn vriend. Haha hij heeft zelfs nog meer ruimte in de kast dan ik! 😛 Ik heb dus echt alles uit mijn kast gehaald en op bed gelegd en gekeken welke ik nog graag wil houden en welke niet.
Kleding wat ik niet wil gaat binnenkort naar de kledingbak zodat andere mensen weer blij worden! Ik vind het zonde om weg te gooien terwijl je eigenlijk andere mensen blij van kan maken.

Gesorteerde kledingstukken

Wat een karwei zeg! Maar ik ben er uit! Onder andere mijn rokjes allemaal netjes op een stapel gelegd en mijn geweldige 2e hands rokken niet te vergeten! Rechtsboven zie je een stapel shirts die ik vaak draag op mijn werk. Heb besloten om een aparte stapel met shirtjes voor op het werk in de kast te leggen. Dat is erg makkelijk wanneer ik moet werken kan ik het zo van die stapel vandaan halen! Links boven zie je mijn basic shirts. Ik vond het tijd worden om deze apart in de kast te doen. Daarnaast heb ik al mijn geprinte shirts ( sorry ik ben vergeten daarvan een foto te maken ) op een stapel gelegd en een aantal shirts eruit gehaald die ik niet meer wilde.

Het eindresultaat

Misschien zie je wel geen verschil maar ik ben in ieder geval blij met deze opruiming! Ik heb ook gelijk mijn zomer kleding in de kast gedaan en uitgemest wat ik nou precies wilde en wat niet. En ik heb gewoon een volle zak die naar een kleding bak gaat! Ik ben echt heel blij en opgelucht dat ik dit gedaan heb en zo heb ik weer een beetje overzicht in mijn kleding. Alles weer netjes op een stapel en zo kan ik precies zien wat ik nou aan wil. Binnenkort maar weer eens wat nieuwe dingen shoppen voor het mooie weer.

En hebben jullie je winterkleding omgeruild in zomer / lente kleding ?

Liefs ,
Joor

p.s Heb je al gestemd op mijn blog op deze link ?  Je kan dit tot 8 juni 2016 doen!! THANKS! 

9 gedachtes over “Opruiming in mijn kledingkast!

Geef een reactie

