De babbelblog #07

Begin juni had ik al een babbelblog geplaatst en verteld over een paar dingen. Vandaag weer een nieuwe babbel blog. Ik praat jullie vandaag bij over het hardlopen , make-up cursus etc. Ik waarschuw je het is een langere babbelblog dan anders! 🙂 😛 . 

——————————————————

Hardlopen & Kadeloop 2016

Sinds begin juni ( 9 juni om precies te zijn ) heb ik het hardlopen weer opgepakt en ben weer aan het hardlopen. Ik baalde van mezelf dat ik na mijn laatste wedstrijdje ( Kasteelloop in Haarzuilens ) niet meer ben wezen hardlopen. Toen ik het boek las van Annemerel was ik verkocht en ben verslaafd aan het hardlopen. Wat is het toch heerlijk om lekker buiten te rennen ( ook al is het niet echt mooi weer soms ) . Ik voel me bevrijd en kom heerlijk tot rust. Nu is het alweer juli en ik moet zeggen het hardlopen gaat prima. Ik volg het schema van Annemerel ( wat in haar boek zit helemaal achterin ) en dat gaat redelijk goed. Ik loop niet altijd volgens het schema maar soms loop ik ook gewoon 2 / 3 km zonder een training. Ook heb ik speciaal bij spotify een playlist gemaakt met nummers voor het hardlopen. Ik kan echt niet hardlopen zonder muziek. Ik ga binnenkort een blogje schrijven over hardloop muziek en laat ik jullie mijn afspeellijst zien!

De afgelopen weken heb ik 2/3 keer getraind en de ene keer ging het beter als andere keer. Ik merk wel dat ik een ochtend loper ben en dat ik het heerlijk vind om voor het ontbijt te gaan hardlopen. Ook let ik heel goed met het eten en hoeveel uur er tussen zit wanneer ik van plan ben om te gaan hardlopen. Als ik 2 uur nadat ik heb gegeten ga hardlopen is voor mij geen doen want ik krijg enorm last van mijn buik en krijg steken.

Morgen is het zo ver want dan ga ik de 5 km lopen in Schipluiden tijdens het kadeloop 2016. Dit is voor mij gewoon een soort van trainingsloopje en ik doe gezellig mee. Mijn vriend doet ook mee. Het enige nadeel van deze loop is dat het pas om half drie begint ( de 5 & de 12 km ) . Dus ik moet nog wat bedenken wat ik ga doen met het eten en hoe laat ik precies gaat eten. Ik ben ook enorm benieuwd hoe het zal gaan verlopen. Ik heb de afgelopen weken goed getraind. We zullen zien! Na dit loopje heb ik de bradelierloop op mijn agenda staan. Ik plan graag ook meteen na mijn loopje weer een nieuwe in zodat ik de motivatie houd om te blijven hardlopen.

Ook heb ik sinds een week een betaalde hardloop app op mijn telefoon ( hardlooptijden.nl ) en dat bevalt me heel erg goed. Over deze app zal ik binnenkort wat vertellen bij de Joorloveswriting geeft tips!. Ik ben in ieder geval dik tevreden mee en het is Nederlands dus ik kan het goed verstaan!

Make-up workshop in Rotterdam

Vorige week woensdag heb ik samen met S een workshop make-up gedaan in Rotterdam. Je kon via Actievandedag een goedkope workshop make-up kopen ( voor 10 euro voor 2 personen! ) en dat had ik ook meteen gedaan. Deze workshop werd gegeven bij ‘Superlooks‘. De locatie in Rotterdam was net iets buiten het centrum maar wel makkelijk te bereiken.  Het is ongeveer 15 minuten wandelen! We namen de workshop om 13.00 uur. Toen wij binnenkwamen werden we vriendelijk begroet en konden wat drinken pakken en even wachten totdat we werden gehaald.
De groep was trouwens best groot en werd in tweeën gesplit. Wij gingen met een jongen mee die ons allemaal het een en ander ging leren over het aanbrengen van make-up.

Deze jongeman vertelde duidelijk over deze workshop en we mochten vooral zelf ons opmaken met de tips wat hij ons gaf. We zaten allemaal achter een spiegel en kregen verschillende kwasten en producten. Ik vond het zo ontzettend gaaf deze workshop en ben zoveel wijzer geworden hoe ik het beste mijn make-up op kan doen. Ook kreeg ik te horen welke foundation het beste bij mij paste en wist ik wat meer over de primer en verschillende kwasten. Door deze workshop kijk ik naar make-up met een frissere blik en wie weet ga ik vaker mezelf opmaken en ga ik even wat kloten met mijn spulletjes die ik heb. Ook wil ik nieuwe kwasten kopen. Bij Superlooks heb ik ook een primer & foundation ( wat bij mij prima past ) gekocht en hiermee ga ik de komende tijd aan de slag.

Uitgeput en geen zin in alles!

Vorige week donderdag barstte de bom bij mij en de vermoeidheid kwam naar boven. Ik had nergens zin in en was gewoon kapot moe van alles. De laatste tijd ben ik veels te druk geweest met werken , leuke dingen doen , vrijwilligerswerk en sporten. Donderdag was ik zo kapot dat ik de rest van de dag op de bank lag en sliep ook wel een paar uurtjes en deed verder niks. Nu ik zo terug kijk op vorige week ben ik tot de conclusie gekomen dat ik elke week moet kijken in mijn agenda wat ik doe en dat ik rekening moet houden dat ik ook nog werk. Werk is voor mij erg leuk maar ik moet wel fris en fruitig op mijn werk zijn. Werk kost wel wat energie en die moet ik ook echt gebruiken daar. Daarom heb ik nu besloten om per week te kijken wat ik ga doen en met wie ik ga afspreken en niet 3 afspraken maken in de week. Ik moet ook genoeg tijd hebben voor mezelf en ook hier thuis heb ik genoeg dingen om te doen.

Netwerkcoach & gesprekken bij de maatschappelijk werkster

Ik had beloofd dat ik wat ging vertellen over de netwerkcoach bij mijn babbelblog. Ik denk ongeveer 2 weken geleden had ik een gesprek bij mij thuis met een mevrouw die werkt bij Kwadraad. Zij regelt onder andere een netwerk coach voor een cliënten. Maar wat is nou eigenlijk zo’n netwerk coach? . Een netwerkcoach gaat mij helpen met het ondernemen van een aantal dingen wat ik zelf nog behoorlijk eng vind ( bijvoorbeeld om naar de manege hier in de buurt te gaan om te vragen hoe het zit met het paardrijden ) . En ze of hij gaat me helpen met nog meer sociale contacten leggen hier in de buurt. Het is dus eigenlijk best wel breed.  Ik zit voorlopig op een wachtlijst en ik zie wel wanneer ze denken dat ze een geschikte coach hebben gevonden voor mij.

Ook heb ik nu al een aantal gesprekken gehad met mijn maatschappelijk werkster en het bevalt me goed. Ik kan me ei kwijt en ze helpt met met dingen op te lossen. Ook heb ik een huiswerk opdracht meegekregen om elke dag 2 positieve dingen op te schrijven. Ik doe dit trouw alleen soms vergeet ik het wel eens. Ook vertel ik aan de maatschappelijk werkster over mijn familie. Ik vind het nog lastig om contact te onderhouden. En ook blijft het pesten van vroeger nog steeds enorm dwars. Ik zit nog voorlopig met een aantal dingen in mijn hoofd wat ik een plekje wil geven. En ik hoop eigenlijk door deze gesprekken dat ze weg kunnen gaan of kan laten rusten.

Verslaving aan Netflix en aan series !

Ook kijk ik nu weer veel series op Netflix. Ik ben nu vooral fan van ‘Full House ‘ . Hierbij ben ik al bijna bij seizoen 6. Ik vind het echt een geweldige serie. Ook wacht ik geduldig af totdat ik weer nieuwe afleveringen van ‘Pretty Little Liars ‘ kan gaan kijken. Verder ga ik na het kijken van Full house op zoek naar een nieuwe serie om te kijken en ik heb wel een aantal series toegevoegd in mijn lijst. Ook vanaf vandaag kan ik mijn favoriete serie ‘ Girlmore Girls ‘ Kijken op Netflix en dat ga ik zeker doen! Ik ben zo dol op deze serie en werd zo enthousiast dat het op netflix werd gezet! Ben benieuwd naar de nieuwe serie wat verwacht word eind dit jaar!

———————————————————————–

Zo dat was weer een update over mij! Ook op het gebied van mijn blog doe ik rustig aan en ik zie zelf wel wanneer ik zin heb om te schrijven in bepaalde artikelen. Niks moet en alles mag zeg ik maar altijd. 

Hoe gaat het met jullie ?

Liefs , 
Joor

5 gedachtes over “De babbelblog #07

Geef een reactie

