Een weekendje Londen met mijn lover!

Vrijdag 18 november was het dan zo ver. Mijn vriend en ik gingen een lang weekend naar Londen! Na alles wat er de afgelopen weken is gebeurd keken we naar uit om even een paar dagen weg te gaan. Ook was ik op zondag 20 november jarig en vierde we mijn verjaardag in Londen. Als extra toffe toevoeging op mijn verjaardag zijn we ook naar de Harry Potter Studio’s geweest. Hiervan komt een aparte blog!
Vandaag vertel ik jullie hoe we het vonden in Londen! We vlogen vrijdag ochtend via Schiphol naar Londen Heathrow. En maandag avond vlogen we weer terug naar huis.

————————————————-


Ons hostel genaamd Goodwood

We hebben via booking.com dit goedkope hostel gevonden en wat heel ideaal ligt in het centrum van Londen. We zaten ongeveer 500 m van een metro station vandaan en 2 belangrijke trein stations ( Londen Euston en King’s Cross ) . Het hostel was klein maar toch wel schattig.  Een vriendelijke man begroette ons en was erg aardig. We mochten eerder inchecken dan dat ik had aangegeven op de reservering. Dat was erg fijn zodat we gelijk onze spullen konden droppen en gauw de stad in konden gaan! Onze kamertje was eigenlijk best klein ( zie foto hierboven ) want er stond alleen een 2 persoonsbed en een tv in. We moesten de douche en wc delen met andere gasten. We vonden dat niet heel erg. En het was maar voor een paar dagen. In de dagen dat we hier verbleven was het best oké alleen de volgende keer zullen we denk ik beter een iets duurdere hotel / hostel gaan nemen omdat niet alles even schoon en netjes was. Voor de rest was het een prima hostel! Weinig last van andere mensen en het bed was heerlijk.

Camden town

Zelf ben ik nog nooit naar Camden geweest en hier zaten we trouwens ook vlakbij met ons hotel / hostel. Dus op onze eerste dag gingen we alleen bij Camden Town rondhangen en kijken en ik keek mijn ogen uit! Wat een geweldige buurt! Super toffe winkels en ik vond daar ook een Dr Martens winkel met hele toffe DR martens schoenen! Me vriend en ik hebben daar ook wat rondgelopen en ook bij het marktje. Voordat we terug de stad in gingen om wat te gaan eten besloten we om wat in de Pub te gaan drinken. Mijn vriend wilde natuurlijk een lekker Engels biertje 🙂 . Ze hadden hier trouwens ook hele goedkope Converse schoenen en ik heb eigenlijk wel een beetje spijt dat ik ze niet gekocht heb 😦 . Maar misschien kom ik gauw weer een keer terug!

De toeristenplekjes van Londen!

Op Zaterdag zijn we de hele dag onderweg gegaan en alle leuke plekjes van Londen gezien en de toerist uitgehangen! We hebben vooral de metro gebruikt om overal heen te komen. De metro in Londen is echt perfect! Je hoeft niet lang te wachten voor de volgende. We hebben de Big ben , Londen Bridge , Buckingham Palace , Greenpark , Hyde park gezien. Ook wilde ik een bezoekje wagen aan de Chocowoccodoodah winkel. Wat was dat een bijzondere winkel. Kreeg wel enorm veel zin in chocolade toen ik al dat lekkers zag liggen in de winkel. Maar man wat was het ook nog eens erg druk dat ik bijna mijn kont niet kon keren. Gauw even wat foto’s maken en hup vlug de winkel uit. Bij Kings Cross was er ook een perron 9 3/4 winkel en daar heb ik mijn HP spulletjes gekocht. Je kon daar ook op de foto met het karretje maar er stond een lange rij en we hadden geen zin om in de rij te gaan staan.

Ontbijt en Diner in Londen

Omdat we geen ontbijt hadden bij ons hotel / hostel aten we 3 ochtenden buiten de deur. Wat ook echt super leuk is om te doen! Ik heb van te voren ( voor onze trip ) een aantal toffe ontbijt tentjes opgezocht en die waren niet ver van ons hotel. We ontbeten trouwens elke morgen in het zelfde tentje gewoon omdat we het daar erg gezellig vonden en lekker eten daar hebben. We hebben als avond eten bewust alle restaurants genegeerd en heerlijk in een paar toffe pubs gegeten ( is een dikke aanrader als je goedkoop wilt eten in Londen! ) . Het eten vond ik niet duur en met een paar drankjes erbij helemaal niet.

Tenslotte nog een paar foto’s van mij in Londen 🙂

Ik vond het overigens een tof weekendje weg en ik ben dol op Londen! Ik zou zo weer terug willen. Leuke winkels , vriendelijke mensen en een toffe mooie stad. Ook heb ik wat gekocht in Londen en laat ik over een paar weken zien hier op Joorloveswriting. Dat geld ook voor mijn aparte blog over de Harry Potter Studio’s 🙂 Ook wil ik daarnaast nog een aparte blog schrijven over de Chocowoccadoodah winkel. Omdat ik daar nog vele foto’s van heb en graag met jullie wil delen 🙂

En ben jij wel eens naar Londen geweest?

Liefs ,
Joor

5 gedachtes over “Een weekendje Londen met mijn lover!

Geef een reactie

